سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستیِ دنیای پست را از قلبم برکَن که از آنچه نزد توست، باز می دارد و مانع جستجوی وسیله رسیدن به تو می گردد و نزدیک شدن به تو را از یاد می بَرَد. [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعایش ـ]
 
جمعه 88 فروردین 28 , ساعت 2:21 عصر

روش مطالعه (Murder) روشی است  که نام آن برگرفته از چند کلمه می باشد در واقع این کلمه (Murder)خود اختصاری از چند کلمه دیگر است که در مورد آنها توضیحاتی داده می شود وروش مطالعه نیز درپی خواهد آمد.
   Mood حال وهوا
      Understandدرک وفهم 
    Recallیاد آوری
Detectکشف 
   Expansion بسط وگسترش
Reviewمرور وپاسخ دادن 
حال وهوا : منظور این است که سر حال وآماده یادگیری باشیم وتا پایان زمان مطالعه این حالت سرحال بودن را حفظ کنیم برای همین باید براظطراب واسترسها غلبه کنیم ودر ذهن خود افکار مثبت را جانشین افکار منفی کنیم واز مطالعه لذت وسود ببریم .

درک وفهم : در مرحله درک وفهم بکوشیم تا آنجا که ممکن است مطالبی را که می خوانیم بطور عمیق درک کنیم واز کم وکیف درک وفهم خود آگاه شویم وبخشهایی را که خوب نمی فهمیم با نشانه گذاری ،رنگی کردن و... مشخص کنیم تا در مراحل بعدی مجددا به آنها سر بزنیم .

یاد آوری : آنچه را که در مرحله قبل خوانده ایم وفهمیده ودرک کرده ایم به یاد بیاوریم وبرای یاد آوری بهتر است از راهبردهای تفسیر وتحلیل مفاهیم استفاده کنیم

کشف : در این مرحله به قسمت هایی که در مراحل اولیه خوانده ایم ونفهمیده ایم رجوع کرده وبه درک ویادگیری آنها می پردازیم مطالب پیچیده را به اجزای ساده تر تجزیه کرده واز منابع معتبر مانند فرهنگ لغت و... برای درک آن استفاده می کنیم .

بسط وگسترش : مطالبی را که می خوانیم بسط وگسترش دهیم یعنی به آنها شاخ وبرگ داده وآنها را به مطالبی که قبلا آموخته ایم ربط دهیم برای این منظور می توان سئوال هایی از خود پرسید مانند این سئوال چگونه می توانیم از اطلاعاتی که به دست می آوریم استفاده کنیم ؟ و...

مرور وپاسخ دادن : آخرین مرحله این روش مرور کردن مطالب به قصد تعیین کم وکسر هاست وکوشش در جهت رفع نواقص احتمالی از مراحل قبل از بخش های مهم این روش می باشد فعالیت اصلی مرور کرن به یاد آوردن آموخته ها توجه به نکات مهم وسعی در پاسخ دادن به سئوال هایی که قبلا طرح شده وبه هدف های ما از یادگیری نزدیک تر است .

امید است که با مطالعه وبکار بستن این روش ودیگر روشها پله های موفقیت را طی کنید زیرا آینده از آن مدیران لایق وبا دانش است .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ